مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه شهری: همایش توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، 25 و 26 تیرماه، توسط اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و با همکاری مؤسسه خیریه صدیقین در تالار حرکت (ابتدای بزرگراه کردستان) برگزار می‌شود.

زهرا بنیانیان، دبیر این همایش در کنفرانس خبری  با اشاره به رویکرد مبتنی بر توانمندسازی و شناسایی و حمایت از خانواده و فرزندان آنان و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای زنان سرپرست خانوار گفت:  بیش از 29 درصد  خانوار‌های  دهک اول اقتصادی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و فقیرترین افراد جامعه در گروه زنان سرپرست خانوار قرار دارند.

مدیر موسسه خیریه صدیقین همچنین با اشاره به آمار سال 85 که از وجود 5/1 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور حکایت دارد گفت: این در حالی است که در سال 75 به ازای هر12 خانوار، یک خانوار توسط زنان اداره می‌شده است.

وی افزود:  با اینکه در اغلب برنامه‌های توسعه، به بحث زنان سرپرست خانوار توجه شده است ولی همچنان مشکلاتی اعم از، تقنینی، نظارتی و عدم تخصیص بودجه و عدم ضمانت اجرایی قوانین و مصوبات مربوطه وجود دارد.

از سوی دیگر معصومه آباد،  عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این کنفرانس خبری گفت:  طبق آمار  به دست آمده درسال گذشته، 5/1 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد 110 هزار نفر در ردیف و سقف بیمه خدمات بهزیستی قرار گرفته‌اند.

وی مهم‌ترین مشکل زنان سرپرست خانوار را فقر دانست و با اشاره به اینکه آمار زنان سرپرست خانوار را از ارگان‌ها و نهادهای حمایتی همانند بهزیستی و کمیته امداد جمع‌آوری کرده‌ایم، گفت: تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش هیچ ارگانی قرار ندارند.

عضو شورای شهر تهران در باره بیمه زنان سرپرست خانوار توسط شهرداری نیزگفت: بخشی از این کار انجام شد ولی به دلیل مشکلات مالی بقیه کار را به بهزیستی واگذار کردیم.

کد خبر 26552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز